Rada decyzyjna będzie przyznawać punkty za spełnianie tzw. lokalnych kryteriów wyboru projektów. Wszystkie zaplanowane kryteria są adekwatne do diagnozy obszaru i analizy SWOT, gdzie wskazano najważniejsze kierunki rozwoju oraz zagrożenia obszaru. Stowarzyszenie chce wspierać realizację na terenie projektów, które w sposób bezpośredni wpisują się w strategię i odpowiadają na potrzeby mieszkańców. Powstała procedura tworzenia i zmiany lokalnych kryteriów wyboru, która stanowi odrębny dokument, w związku tym, jeśli zajdzie taka konieczność, kryteria będą weryfikowane po konsultacjach z mieszkańcami i Walnym Zebraniem Członków. Musi jednak zaistnieć uzasadniona konieczność.
Planowane kryteria wyboru operacji określają wzajemne relacje między nimi, a więc ich zintegrowanie: - ujęcie zadania w koncepcji smart village: jednoczesne promowanie innowacyjność i zdolności do dostosowania się do nowych technologii i praktyk, co może przynieść korzyści wszystkim grupom docelowym, zwłaszcza osobom w niekorzystnej sytuacji. Koncepcja smart village obejmuje również ochronę środowiska, m.in. poprzez wprowadzenie ekologicznych rozwiązań technologicznych (nawiązanie do kryterium innowacji). - wsparcie dla osób: skupienie się na wsparciu dla osób młodych, starszych lub osób w niekorzystnej sytuacji przyczynią się do integracji społecznej i zwiększenia równości szans. Kryterium partnerstwa jest kluczowe, aby zidentyfikować i skutecznie zaspokoić potrzeby tych grup. Operacje o charakterze mobilnym mogą być szczególnie korzystne dla tych grup, umożliwiając im lepszy dostęp do usług i zasobów. - partnerstwo: współpraca z partnerami zwiększy zdolność do wpływania na różne grupy docelowe. Partnerzy przyczynią się też do dystrybucji informacji o obszarze przez włączanie systemu identyfikacji wizualnej LGD do swojego projektu, wpływając na rozwój produktu turystycznego. - projekty, które uwzględnią aspekty środowiskowe, wpłyną na jakość życia wszystkich mieszkańców obszaru, a zwłaszcza dla młodych ludzi, którzy są zwykle bardziej świadomi kwestii ekologicznych. Może to również wpływać na promocję obszaru, jeśli jest on postrzegany jako zrównoważony i ekologiczny, tak jak obszar LGD Euro-Country. - operacje mobilne zwiększą dostępność usług i zasobów dla różnych grup docelowych, zwłaszcza dla osób starszych, osób z niepełnosprawnościami i mieszkańców osiedli po PPGR. - promocja obszaru poprzez identyfikację wizualną przyciągnie nie tylko turystów, ale i potencjalnie nowych mieszkańców lub inwestorów do obszaru, równie ważnym aspektem jest wzmocnienie poczucia tożsamości i wspólnoty wśród mieszkańców. - operacje, które są komplementarne, mogą wzmacniać się nawzajem, zwiększając skuteczność i efektywność każdego projektu, a tworzenie miejsc pracy może przynieść korzyści wszystkim grupom docelowym, szczególnie młodym ludziom i kobietom.